Datum objave: 23. lipnja 2025.

INOVACIJE U NASTAVI: Izvorno osmišljen projekt MiKuRi – Marulić i Kamov u Rijeci u istraživačkoj i problemskoj nastavi Hrvatskoga jezika u 4. D razredu

NAPISALA: Tina Udović, prof. savjetnik

U istraživačkoj i problemskoj nastavi Hrvatskoga jezika u 4. D razredu u školskoj godini 2024./2025. u cijelosti je ostvaren cjelogodišnji projekt MiKuRi – Marulić i Kamov u Rijeci. Projekt je potaknut promišljanjem pročitanih književnih djela, analizom biografija autora te aktualizacijom pitanja kolika je prisutnost književnika u našem gradu, Rijeci. Učenici 4. D razreda, članovi projektnog tima, motivirani su čitanjem i interpretacijom književnih djela Marka Marulića i Janka Polić Kamova te istraživanjem njihovih biografija provedenih u nastavi Hrvatskoga jezika. Poveznicu među autorima učenici, članovi tima uočili su istraživanjem i promišljanjem gradskih društvenih događaja, ulica, spomenika i trgova nazvanih imenima navedenih književnika, s ciljem upoznavanja šire javnosti s književnim djelovanjem autora, intrigiranjem javnosti u svrhu upotpunjavanja kulturnog i društvenog života grada te poticanjem suučenika, građana te posjetitelja Rijeke na čitanje književnih djela. U svrhu tzv. čitateljskog nagovora, učenici članovi projektnog tima medijske su tekstove osmislili kao edukativne emisije. Internacionalizacija projekta u projektu usmjerena pobuđivanju zanimanja za književnike posjetiteljima Rijeke ostvarena je prvim poznatim učeničkim prijevodima lirskih pjesama Janka Polić Kamova na engleski jezik uz prateće ilustracije učenika ujedno osmišljene kao knjigu.    

Istraživši gradske ulice i trgove te društvene događaje nazvane imenima književnika, cjelokupni projektni tim tijekom nastave Hrvatskoga jezika posjetio je Ulicu Marka Marulića te most kod „Kontinentala“ na kojem je spomenik Janka Polić Kamova, gdje je snimio medijske tekstove zamišljene kao edukativne videozapise, emisije o književnicima koje informiraju o književnom djelovanju, životu te intrigiraju i potiču na daljnje istraživanje života i rada književnika. Dvije članice tima također su, aktualizirajući književnu prisutnost Marka Marulića u Rijeci, posjetile izložbu Otac hrvatske književnosti u Rijeci, Marko Marulić i Split – zajedničkih 500 godina u dvorištu art-kvarta „Benčić“ (organizator izložbe: Muzej grada Splita, suorganizatori: Muzej grada Rijeke, Muzej moderne i suvremene umjetnosti, Gradska knjižnica Rijeka) gdje su, predstavljajući izložbu te vlastito čitanje i čitateljsku kulturu i navike, također popularizirali posjećivanje Gradske knjižnice i proučavanje knjižnog fonda. Edukativni medijski tekstovi široj su predstavljeni na školskoj mrežnoj stranici na poveznicama: https://ss-gradjevinska-tehnicka-ri.skole.hr/projekt-mikuri-gdje-su-sve-u-rijeci-nasi-ugledni-knjizevnici/; https://youtu.be/tiq-PM7YoS0; https://photos.google.com/share/AF1QipN0s0mV59scprUUfqTWJFnSTDKuVio49PvxnNWHOnGZhovgFntrEYlgARdSSFpXDQ?key=OEw5ZENxdU1ON0tRNEFRUDUwbW1OejgxR1lDOFNR.

Podijelivši zadatke u timu, učenici su nakon snimanja medijskih tekstova u formi edukativnih emisija, osmislili vizualni identitet projekta nacrtanim te potom digitalno izrađenim logotipima, nacrtali strip koji prati tijek ostvarenja projekta, nakon u nastavi interpretiranih lirskih pjesama te tzv. čitateljskog nagovora kao poticaja na čitanje odabrali, preveli i ilustrirali lirske pjesme Janka Polić Kamova Ledeni blud, U noći, Gdje si, draga, jučer bila, Pjesma nad pjesmama, Ridanje jedne bludnice. Učenici su široj javnosti radove predstavili za projekt otvorenim društvenim mrežama te objavama namijenjenim projektu, TikTok: https://vm.tiktok.com/ZNdrE7kFy/ te Instagram: https://www.instagram.com/avanture.gtsri?igsh=aHc5NjY4ZGRoNzFi&utm_source=qr

Projekt je ostvaren u nastavi Hrvatskoga jezika (nositelj projekta: Tina Udović, prof. savjetnik, Hrvatski jezik) te također u nastavi Engleskoga jezika (član projektnog tima, mentor za Engleski jezik: Teo Grlica, mag. edu.). Projektne aktivnosti provedene tijekom istraživačke i problemske nastave članovi projektnog tima nazvali su Avanture GTŠRI, predstavivši svoju zaintrigiranost i zainteresiranost za različite projektne sadržaje. Tijekom cjelogodišnje provedbe projekta MiKuRi, ostvareni su svi odgojno-obrazovni ishodi nastave Hrvatskoga jezika. Projekt MiKuRi u cijelosti je proveden u nastavi Hrvatskog jezika i Engleskog jezika, uz ostvarenje odgojno-obrazovnih ishoda predmetnih kurikula te kurikula međupredmetnih tema te u međupredmetnoj korelaciji sa strukovnim i općeobrazovnim predmetima.

Pročitajte još

Skip to content