Datum objave: 31. svibnja 2024.

O čemu razgovaraju Dražanka i Novaljka?

Savjesna i nadarena učenica Anđela Sverić, 4. D, u sklopu projekta Čakavština va mojen kraju u nastavi Hrvatskoga jezika provela je usporedno dijalektološko istraživanje zavičajnih govora Mošćeničke Drage i Novalje

O čemu razgovaraju Dražanka i Novaljka?

DIJALEKTOLOŠKO ISTRAŽIVANJE, DIGITALNO IZRAĐEN STRIP I DIGITALNI MEDIJSKI ZAPIS: Anđela Sverić, 4. D

UVOD NAPISALA: Tina Udović, prof. savjetnik (voditelj projekta Čakavština va mojen kraju)

Savjesna i nadarena učenica Anđela Sverić, 4. D u istraživačkoj i problemskoj nastavi Hrvatskoga jezika svojim je usporednim dijalektološkim istraživanjem lokalizama čakavskoga narječja Mošćeničke Drage i Novalje (otok Pag) ostvarila projekt  Čakavština va mojen kraju. Svojim je dijalektološkim istraživanjem učenica istražila i usporedila ekavsku čakavštinu Mošćeničke Drage te ikavsku čakavštinu Novalje otoka Paga, kao i obilježja naglasnoga sustava oba čakavska narječja te, usporednom analizom, razlike među zavičajnim čakavskim govorima Mošćeničke Drage i Novalje na fonološkoj, morfološkoj i leksičkoj razini. Savjesna i nadarena učenica Anđela Sverić, 4. D svoje je dijalektološko istraživanje oprimjerila složenim predstavljanjem istraživanja digitalno izrađenim stripom (slikokazom) te medijskim zapisom koji sadrži zvučni zapis zavičajnog čakavskog narječja. Stripom i medijskim videozapisom učenica je također demonstrirala i način izrade stripa, na projektne aktivnosti tako potaknuvši i suučenike u Građevinskoj tehničkoj školi kao i široj zajednici. Usporednim dijalektološkim istraživanjem ostvarena je i  međupredmetna korelacija sa strukovnim predmetima (smjer: dizajner unutrašnje arhitekture) te demonstrirana usvojenost odgojno-obrazovnih ishoda predmetnog kurikula:

SŠ HJ A.4.1. Učenik raspravlja u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja.

SŠ HJ A.4.3. Učenik čita u skladu s određenom svrhom raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika.

SŠ HJ B.4.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut tekstom.

SŠ HJ C.4.1. Učenik procjenjuje utjecaj medijskih tekstova na doživljaj stvarnosti i oblikovanje identiteta primatelja.

SŠ HJ C.4.2. Učenik objašnjava povezanost vlastitoga i hrvatskoga kulturnog identiteta s određenim kulturnim krugom na temelju različitih tekstova.

Usporednim dijalektološkim istraživanjem učenice Anđele Sverić, 4. D u sklopu projekta Čakavština va mojen kraju također su ostvareni i demonstrirani odgojno-obrazovni ishodi međupredmetnih tema.

Pročitajte još

Skip to content