Datum objave: 10. svibnja 2021.

Travanj u znaku dječje knjige

Početkom travnja  (2.4.) obilježava  se Dan dječje knjige. Prilika je to da se progovori o važnosti dječje književnosti kao i nužnosti da se literatura približi čitateljima od najranijeg doba. Tako se, naime, odgajaju odrasli koji čitaju.

Za mjesec u kojem vladaju dječje knjige odlučila sam vam predstaviti knjigu Dječak u haljini, poznatog britanskog autora Davida Walliamsa.

Priča je to o dječaku koji je otkrio da voli nositi haljine i listati talijanski Vogue. Toliko je bio hrabar da se, uz pomoć prijateljice, pojavio u školi u haljini na šljokice, s visokim potpeticama, glumeći učenicu na razmjeni. Kako je završila dječakova modna avantura, ostaje vam da pročitate u ovom duhovitom djelu.

Zašto čitamo knjige za djecu i nakon što smo prestali biti djeca?

Knjige „za djecu“ progovaraju o temama o kojima uvijek valja komunicirati; konkretno ova knjiga otvara niz tema koje se tiču obitelji (majka je napustila obitelj; dječak ne smije tugovati za majkom jer dječaci ne plaču; sjeća se majke u prekrasnoj haljini- i počinje primjećivati haljine…),odrastanja u školi, među prijateljima, tiču se očekivanja koje nam postavljaju odrasli, učitelji, okolina.

Kako se usuditi biti drugačiji i prihvatiti drugog i drugačijeg, u formativnim godinama u kojima težimo izgledati isto, slušati istu muziku, izlaziti na ista mjesta? Kako bez osude i predrasude prihvatiti koncepte koji nisu bliski našim svjetonazorima? … i sve to među koricama romana za djecu.

Ako ste preveliki za „Dječaka u haljini“ poklonite ga ili bar pokušajte odgovoriti na pitanja koja otvara.

Mr.sc. Maja Cvjetković, prof.i mag.kroatistike

Pročitajte još

Advent na Sušaku

Advent na Sušaku

Građevinska tehnička škola Rijeka i ove godine organizira Advent na Sušaku kao jedan dan zajedničkog druženja uz prigodne aktivnosti.  Pozivamo zainteresirane da nam se pridruže u srijedu, 17.12.2025. od 14.00 - 18.00 sati.

Less sleep, more memories

At the beginning of September, senior students of our school went on a multi-day school trip to Spain and France, accompanied by their teachers. The goal of the trip was to learn about the culture, architecture and history of these countries, but also to spend time...

Skip to content