Datum objave: 14. prosinca 2013.
Kategorija: Školske novine

BILO NAM JE ZANIMLJIVO I UZBUDLJIVO

Thumbnail

KAKO JE II. AT TURISTIČKIM AUTOBUSOM U SKLOPU PRAKTIKUMA KRENUO U OBILAZAK GRADA RIJEKE

BILO NAM JE ZANIMLJIVO I UZBUDLJIVO

NAPISAO: ALEX VILOTIJEVIĆ, II. AT
SNIMIO: ALEX VILOTIJEVIĆ, II. AT

U sklopu predmeta struke (praktikum) obavljen je kratki izlet turističkim autobusom po gradu Rijeci te bližoj okolici.Od brojnih građevina koje smo imali prilike vidjeti  po najzanimljivijoj povijesti i značaju istaknuli su se pojedini poput Trsatske gradine, brodogradilišta 3.Maj i stadiona Kantrida. Započevši s Trsatskom gradinom koja se na na svojem mjestu nalazi još od rimskog doba mogli smo dobiti kratki uvid u redosljed njezine povijesti. Vjeruje se da su Gradinu još u rimsko doba sagradili Liburni, kasnije je postala utvrda Hrvata nakon što su naselili Kvarner. Jedan od zanimljivih događaja je taj da su na Trsatu uz pomoć gradine Hrvati pobijedili franačku vojsku Karla Velikog. Kasnije kroz godine gradina mijenja brojne vlasnike i vladare, sve do turske opasnosti kada je dodijeljena kapetanima grada Rijeke koji su je potpuno zapustili te se do 19.st pretvorila u ruševine. Kasnije je gradinu kupio grad Bakar koji ju je ubrzo prodao austrijskom grofu Lavalu Nugentu koji ju preuređuje te ona ponovno dobiva svoj stari sjaj. Od tada pa do dan danas nema više značajnih zapisa pošto je propadala za vrijeme svjetskih ratova. U današnje vrijeme služi kao  središte za održavanje kulturnih manifestacija.
Iako se pogledom s Trsatske gradine Rijeka ne doima toliko velikom, ipak je bilo potrebno oko pola sata vožnje da dođemo do sljedeće bitne točke. To je svakako 3.Maj, brodogradilište iz čijih dokova brodovi isplovljavaju već više od 100 godina. Priča ovog brodogradilišta počinje još davne 1892. kada je jedna njemačka firma izgradila omanje brodogradilište nekoliko kilometara udaljeno od ondašnje Rijeke. Od tada do Drugog svjetskog rata brodogradilište mijenja više vlasnika i uglavnom služi kao brodogradilište za bojne brodove Austro-Ugarske i Italije. Nakon kapitulacije Italije brodogradilište pada pod upravu Njemačke koja kasnije po svom povlačenju uništava sve vitalne objeke gradilišta. Rijeka je oslobođenje dočekala 3. svibnja 1945. g.  Budući da je bilo potpuno razoreno na obnovi se radi danonoćno te ponovno kreće u pogon pod imenom 3.Maj. U bližoj nam prošlosti brodogradilište ponovno upada u probleme za vrijeme raspada  Jugoslavije. Nakon prebrođenih ratnih i političkih poteškoća danas 3.Maj ponovno proizvodi brodove za suvremeno tržište.

Brodogradilište 3.Maj : glavna dizalica pozicionirana je iznad doka.

Nešto dalje u smjeru Opatije nalazi se stadion Kantrida, izgrađen 1911. Zbog svog jedinstvenog položaja koji s jedne strane oplahuje more a sa druge strane ograđuju vertikalne litice koje su ostaci bivšeg kamenoloma svrstan je među najčudnije smještene stadione na svijetu. Ima kapacitet od 10275 gledatelja, odnosno sjedećih mjesta od kada su zabranjena stojeća, ali rekord je postignut 1999. kada se na stadion uspjelo nagurati 26 000 ljudi kako bi gledali utakmicu protiv Osijeka. Jedan od najpoznatijih događaja na stadionu Kantrida je pobjeda Rijeke nad madridskim Realom rezultatom 3:1. Tom događaju svjedočilo je oko 22 000 ljudi.Po veličini četvrti stadion u Hrvatskoj je definitivno ponos navijačke skupine Armada koja je nastala 1987. okupljanjem tridesetak mladih navijača na terasi robne kuće Rijeka.
Vrijeme nas nije poslužilo pa smo obilazak morali prekinuti prije vremena, ali iz svega se da zaključiti kako se svakako vrijedi provesti Rijekom u jedinom dvokatnom turističkom autobusu u Hrvatskoj.

Pročitajte još

Skip to content